Programul Casa Verde 2024 este în pragul unei noi sesiuni și vine cu schimbări majore pentru toți români. Programul dedicat persoanelor fizice va primi în acest an finanțare din partea statului, în valoare de două miliarde de lei. Iată care sunt documentele necesare pentru a accesa programul Casa Verde 2024!
Ce este programul Casa Verde
Programul Casa Verde este o inițiativă guvernamentală din România, care are ca scop încurajarea cetățenilor și a instituțiilor publice să adopte soluții de energie regenerabilă și să îmbunătățească eficiența energetică a locuințelor și clădirilor.
Programul este gestionat de Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) și se concentrează pe subvenționarea parțială a achiziției și instalării de sisteme de producere a energiei din surse regenerabile.
Românii nu sunt interesați de program
Din păcate, majoritatea românilor interesați și nu știu exact ce documente sunt necesare pentru a accesa fondurile disponibile.
Potrivit datelor centralizate de Kilowat, opt din zece români sunt nesiguri în privința cerințelor documentare, iar mii de persoane au solicitat informații de la companie cu privire la acest program.
“În 60% din cazuri au întrebat când începe programul, în aproape 80% din cazuri ce documente sunt necesare pentru înscriere, iar în 40% din cazuri au întrebat dacă înscrierea poate fi făcută de compania noastră, deoarece o parte din ei nu au acces la Internet sau nu ştiu să folosească aplicaţia de înscriere.
Din aceste cauze, mulţi români nu reuşesc să se înscrie în programul Casa Verde. Încă există confuzie legat de documentele şi procesele necesare înscrierii în programul Casa Verde, iar pentru a-i ajuta vom lansa, începând cu această săptămână, o serie de sesiuni de informare, online, un webinar gratuit, prin care aducem clarificări şi răspundem întrebărilor viitorilor beneficiari.
Românii doresc să devină independenţi energetic şi să scape de grija facturilor, având în vedere scumpirile din ultima vreme şi cele anunţate pentru următoarea perioadă. Şi, astfel, suntem pregătiţi să îi ajutăm cu detaliile pe care trebuie să le ştie pentru a aplica pentru finanţare”, a explicat într-un comunicat de presă, Albert Soare, fondator Kilowat.
Noutatea adusă în acest an
Acest program de finanțare aduce cu sine câteva schimbări semnificative, menite să sporească atractivitatea programului și să faciliteze tranziția către un viitor energetic mai sustenabil. În acest, Programul “Casa Verde 2024” vine cu o noutate, respectiv finanţarea bateriilor de stocare a energiei.
“La cea mai mică eroare de montaj, bateriile îşi pot pierde peste 50% din capacitatea de stocare, astfel că investiţia iniţială şi contribuţia beneficiarilor devin practic inutile.
Recomandarea noastră este ca românii care îşi doresc să scape de grija facturilor la energie să acţioneze responsabil şi să lucreze doar cu instalatori autorizaţi, care au în stoc echipamente omologate.
Dacă nu sunt setate corect, bateriile se pot deteriora rapid. În loc să funcţioneze 10 ani sau 20 de ani, cât au garanţie, se pot defecta în doar câteva zile.
Mai mult decât atât, dacă nu sunt instalate şi exploatate corect, îşi pierd foarte repede puterea, o simplă eroare putând să scadă capacitatea de stocare. Dacă bateriile nu funcţionează corect, sistemul fotovoltaic îşi pierde practic jumătate din utilitate.”
Înscrierile în sesiunea “Casa Verde 2024” pentru persoane fizice încep pe 27 septembrie 2024 şi au loc pe site-ul AFM, conform Ministerului Mediului. Un buget de 2 miliarde de lei, a fost alocat de Ministerul Mediului, pentru acest an.
Casa Verde 2024 – documente necesare
- Cerere de înscriere în program – completată cu datele necesare (va fi disponibilă odată ce va fi publicat ghidul de înscriere în sesiunea 2024);
- Act de identitate al solicitantului (proprietar al locuinţei);
- Certificat de atestare fiscală, obţinut de la ANAF – dovada că solicitantul nu are datorii la bugetul de stat;
- Certificat de atestare fiscală privind impozitele şi taxele locale – DITL – dovada faptului că nu sunt datorii la bugetul local;
- Extras de carte funciară – ANCPI – se poate obţine online de pe site-ul Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliară sau fizic la instituţie.
Sursa foto: stiridecluj.ro