Postul intermitent – Cum slabesti fara sa renunti la alimentele preferate

0
1150

Postul intermitent – Cum slabesti fara sa renunti la alimentele preferate

Ce presupune postul intermitent, de cate tipuri este si cum te ajuta sa slabesti fara sa renunti la alimentele tale preferate, afli din acest articol. Dieta a devenit din ce in ce mai populara datorita faptului ca nu restrictioneaza alimente din mesele de zi cu zi.


Ce presupune postul intermitent?

Dieta interminttent fasting presupune alternarea perioadelor in care mananci cu perioade in care tii post negru. Nu exista restrictii in ceea ce priveste alimentatia, insa poti manca doar intr-un anumit interval orar.

Tipuri de post intermitent

Postul 16/8 – Metoda 16/8 presupune ca pe o perioada de 16 ore sa nu mananci nimic, iar in restul de 8 ore sa mananci 2-3 mese si 1-2 gustari. Cel mai bine este sa mananci intre orele 12:00 si 20:00 sau intre orele 11:00 si 19:00. In restul timpului, nu mananci nimic, bei doar apa. Ai voie sa bei ceai sau cafea neindulcite si fara lapte.

Postul 20/4 – Metoda 20/4 presupune ca 20 de ore sa nu mananci nimic, iar in restul de 4 ore ai voie sa mananci.


Dieta 5:2 – Un alt tip de post intermitent este dieta 5:2. In doua zile pe saptamana ai voie sa mananci doar 500 calorii/zi, iar in restul saptamanii se mananca normal.

Dieta 24 ore – Aceasta metoda presupune ca o data sau de doua ori pe saptamana sa mananci o data, apoi nu mai mananci nimic timp de 24 ore.

Reguli pentru postul intermitent

Este important ca atunci cand te hranesti sa mananci normal, nu sa maresti numarul de calorii. De asemenea, hidratarea este extrem de importanta, asa ca atunci cand alegi postul intermitent te sfatuim sa bei mai multa apa decat ai bea in mod normal.


In zilele in care nu postesti este indicat sa faci sport pentru a avea rezultate mai bune, mai rapide. Mai mult decat atat, in zilele in care nu postesti te sfatuim sa eviti alimentele precum dulciurile, fast-food-ul sau sucurile.

sursa foto: Pinterest