Top 10 alimente bogate in fibre pe care ar trebui sa le consumi mai des

0
119
fructe

Top 10 alimente bogate in fibre pe care ar trebui sa le consumi mai des

Este important sa consumam alimente bogate in fibre pentru a mentine nivelul colesterolului, sanatatea sistemului digestiv, dar si din multe alte motive. Anumite tipuri de fibre sunt benefice pentru a pastra o greutate optima a organismului, dar si pentru a lupta impotriva constipatiei sau nivelului de zahar scazut din sange.


Fibrele din alimente ne ajuta sa reducem nivelul colesterolului, sa mentinem greutatea organismului, dar ajuta si pentru a pastra sanatatea tractului digestiv. Mai mult decat atat, studiile arata ca acest consum de fibre te ajuta sa previi riscul imbolnavirii de cancer.

Am pregatit o lista cu 10 alimente bogate in fibre, alimente pe care ar trebui sa le introduci si tu in dieta ta zilnica. In acest fel, nu doar ca ii vei oferi organismului tau cantitatea necesara de fibre, dar vei avea si o dieta sanatoasa, bazata pe alimente excelente, nutritive.

1. Pere

Perele sunt fructe gustoase, una dintre cele mai bune surse de fibre dintre fructe. O para medie contine aproximativ 5,5 grame de fibre. Impresionant, avand in vedere ca DZR – Doza Zilnica Recomandata de fibre este de 14 grame la fiecare 1000 calorii consumate.


2. Avocado

Se poate manca pe paine dimineata, in salate, dar si introdus in guacamole sau in alte preparate delicioase. Avocado este un fruct unic, fruct ce contine fibre, dar si carbohidrati sanatosi.

3. Banane

Unele dintre fructele cele mai satioase si populare este banana. Bananele contin fibre, dar sunt si o sursa excelenta de vitamina C, vitamina B6, dar si potasiu.

4. Cartoful dulce

Cartoful este o leguma delicioasa, probabil cea mai consumata leguma din intreaga lume. Cartoful dulce este la fel de gustos, apreciat si contine fibre benefice pentru organismul nostru. Alege sa ii consumi copti sau la cuptor pentru a te bucura de un aliment preparat sanatos.


5. Ciocolata neagra

Cine nu se bucura, din cand in cand, de cate o bucata de ciocolata?! Ei bine, pe langa faptul ca este gustoasa, ciocolata neagra nici nu contine mult zahar si este bogata in fibre.

Alege ciocolata cu peste 70% cacao si bucura-te de un aliment sanatos ce nu iti va face probleme in ceea ce priveste consumul de calorii.

6. Semintele de chia

Semintele de chia sunt extrem de sanatoase si pot fi consumate cu fructe, dimineata sau in iaurt. De asemenea, le poti introduce si in alte preparate precum dulciuri facute in casa sau in salata.


Alege sa consumi semintele macinate pentru a te bucura de proprietatile lor, dar si de continutul ridicat de fibre.

7. Zmeura

Unul dintre fructele de padure cele mai apreciate este zmeura. Contine 6,5 grame de fibre in 100 grame de fructe si este extrem de delicioasa.

8. Morcov

Mancati ca atare sau in salate, morcovii sunt sanatosi si bogati in vitamina K, B6, magneziu, dar si beta-caroten.

9. Broccoli

Broccoli este o leguma apreciata, sanatoasa, delicioasa. Contine fibre, dar si vitamina C, K si vitamina B.

Alimente cu efect antiinflamator – Ce sa consumi pentru a combate durerea cronica

10. Popcorn

Daca esti genul de persoana careia ii place sa rontaie cate ceva atunci cand se uita la un film, trebuie sa stii ca popcornul este unul dintre cele mai sanatoase snacks-uri.

Mai mult decat atat, popcornul contine 14,4 grame de fibre in 100 grame de snack.

sursa foto: Pinterest